سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا قیمت بیت کوین منفجر می شود؟

به طور معمول تابستان دوره ثبات معاملات سهام است. اما بخاطر جدال اقتصادی چین و آمراکی و افزایش شدید جنگ تجاری این دو کشور و کاهش ارزش یوآن سهام های اصلی ایالات متحده بدترین دوره خود در سال 2019 را می گذراند.

افزایش شک و تردید در مورد بازار های مالی و این رویداد ها باعث شده است تعدادی از سرمایه گذاران از مشغول به فروش سهام خود باشند.

درمیان این سروصدا ها وارونگی منحتی بازدهی در بازار های آمریکا باعث شده است ریسک این معاملات بسیار بالا رود . شاخص های اقتصادی داخلی آمریکا تا حد زیادی پایدار و روندی مثبت داشته است. به عنوان مثال تولید ناخالص سالانه 3.1% رشد داشته و نرخ بیکاری به کمترین حد خود یعنی 3.7% رسیده است. اما نوسانات اخیر اوراق بهادار نشان می دهد که سرمایه گذاران نگران خطرات سریعی هستند که می تواند آسیبی به گروه کسب و کار ها و مصرف کنندگان بزند.

حمله سرمایه گذاران به بیت کوین 

حالا سوال این است که آیا بازار بیت کوین توانایی پاسخ به این آشفتکی را دارد یا خیر؟ وجود ضعف های فراوان در اقتصاد کلان نشان می دهد که اقتصاد کلان در آینده مشکلات فراوانی را خواهد داشت و هر زمان که بازار های سهام در حال نزول بوده است ارزهای دیجیتال مورد توجه بیشتری قرار کرفته است.

طلا، اوراق قرضه و دلار آمریکا جز ذخیره های ارزشی امن بازار سنتی هستند. این درحالی است که اوراق قرضه و دلار آمریکا تحت تاثیر اثرات منفی وارونگی منحنی بازده قرار می گیرد.

طلا تنها استثنا از گروه دارایی های سنتی امن است. بنابراین عجیب نیست که ارزهای دیجیتال هم از تحولات اقتصادی اخیر بهرمند شوند زیرا علاوه بر طلا، بازار ارز های دیجیتال هم می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش باشد.

قطعا، سرمایه گذاران ارز های دیجیتال نظاره گر خواهند بود که ببینند آیا ارز های دیجیتال می توانند به عنوان صندوقی مطمئن برای سرمایه گذاران امن آماده است یا نه؟ دوره رکود اقتصادی همیشه همراه با کاهش سرمایه گذاری در بازار بورس بوده است، سرمابه گذاران سنتی به دنبال مکان هایی دیگر برای حفظ ارزش ثروت خود خواهند بود.

آیا بیت کوین می تواند برنده این بازی باشد؟ البته مشاهده های اخیر بازار نشان دهنده افزایش تمایل برای حفظ دارایی ها از طریق دیجیتال بوده است مخصوصا زمانی که تمامی بازار ها روندی نزولی دارند.

آیا بیت کوین می تواند از سرمایه های ما در دوران رکود حفاظت کند؟

باید منتظر ماند و دید